Tuesday, May 31, 2011

Bila F&F - Thor Hebat, Karak Tidak Mengecewakan & Nur Kasih yang Boleh Bah Kalau Kau -.-

Hello Malaysiaaa~Aku takde ape yang nak diupdatekan sgt. Well, mcm biasaaa kerja-kerja-kerja & Outstation, Outstation ! And This week I akan ke Kelantan for Pesta Wau Antarabangsa Kelantan 2011 5-6hb :)  Ha ape? Ada Korang tak kesah? Ala nak bgtahu jugak -.- Ok bye! :)


Okey nak kongsi-kongsi jugak nieyh ohh hari tuu kann, saya kann pergi tgok wayang kannn, saya tgok kann, cerita karak kann dengan cerita Nur kasih the movie kan. Haa motif tetibe ada terselit cerita f & f dengan Thor tu saje je kannn nak bg nampak byk entry kali nie kann haha
Takde Motif -.- Ok, skrg saya nak komen2 ttg filem-filem nie la kan, Mukadimah ttg filem-filem nie korang dah bace dekat Tittle kannn so faham-faham la kan ;) 



Ok, dua-dua filem nie aku malas lah nak komen byk sgt sbb aku sure siapa yg tgok kat wayang movie nie sureeeee akan rasaaaa meremanggg*xde hantu ok, I mean meremang sbb movie nie bagus & terbaik lah. Jadi siapa yg ta tgok tu mmg rugi lah ! 
p/s : Bila tgok dekat lappy or dvd sure tak best oh. wayang jugak terbaikkkk
cuma.cuma
film thor aku kureng sikit tapi okey lah. haha :)

NEXT.


KARAK, Laluan Puaka.
3.90/5

Pada aku, filem nie tidak mengecewakan,Tidak lah sampai teruk, Tidak lah membazir  bayar RM11 saje-saje kan tapi mcm biasa cerita hantu mcm dah streotaip lah. Kalau korang suka filem Khurafat korang kena tgok cerita ni sbb ending dia hampir sama. Zzzzzzzzz *Okey dah faham kan? Hahaha

Paling bagus ttg film nie mcm biasalah kalau KRU kan, Visual dgn Sound Effek mmg terbaik, Hantu-Hantu yang ada pun mmg terbaik, Jujur beb mmg serammmm~ Aku meremang okeyy lagi2 time ada hantu perempuan berbaju kebaya mintak tumpang uhh, Fuhh terbaik! 

Then

Mesej yang disampaikan tu mmg bagus, Ayat kursi dijadikan penekanan. Kita kena akui yang kita just tahu bace je tapi tak tahu apa makna ayat kursi tu kan?  Ok dalam satu scene tu dimana Zura ( Shera Ayob) Tgh kena kacau dgn hantuu kan pas2 si shera ayob nie pun bace ayat kursi tapi Hantu nie boleh pulak ikut sehinggalah bila shera ayob bace dengan penuh kefahaman dan dengan penuh mendalam ayat kursi tu.

Aku nak puji jugak lakonan Shera ayob, Bagus even first time berlakon. Seriously aku sebak bila part ending yang dia bace ayat kursi tu. Fuhh mmg terbaik, Naik bulu roma okey. Part ni sgt sgt terbaik. Tak caye tgok lah :(

Cuma ada la beberapa scene yang tak logik, yang tu korang tgok sendiri la eh :)
Kesimpulanya, Aku rasa karak tidak lah teruk , ada mesej yang hendak disampaikan oleh yusry cuma mcm aku ckp tadi ada scene yang boleh buat kita gelak, ada scene yg buat kita jadi keliru tapi part SERAM  mmg terbaik lagi2 kalau kita imagine yang kita ada kat situ.
*ok yang imagine tu aku sorang je. Haha Ok bye :)



Nur Kasih The Movie
3/5

 Pada pendapat aku la film nie Tahap Sederhana, Tak sehebat Drama.Yes! Itulah pendapat aku. Jujurnya aku bosan duduk dalam panggung tu, Rasa mcm nak bg cepatkann masaaa je ohh. Idkwhy, Maybe dorg guna teknik imbas kembali kot or aku yg tak faham kot? Nahh, aku follow kot drama ni. Haihhh. Oh yeah,  ramai yg kata film nie best siap ada yg menangis bagai yaa ada lah part yg sedih ditambah dgn suara Mila yg sedap tu dijadikan lagu tema mmg hangat lah cumaa kadang-kadang aku rasa dorg nie menangis sbb jalan cerita ke atau sebab dengar org lain menangis, jadi kau pun nak nanges jugak? Boleh kan? -.-
tapi bosan-bosan pun film nie tetap ada mesej yg hendak disampaikan, dari Sinematografi terbaik, CGI pun hebat, part adam dgn nur yg kena tembak pun nampak mcm real oh, Scene Jehan Miskin dgn Tiz zaqyah pun bagus then Semestinya  lakonan tiz zaqyah & Fizz Fairuz mmg sgt superb dan mcm biasa pelakon lama Datuk Rahim Razali & Afida S*yang jadi nur & Aidil waktu tua sgt terbaik, berkesan!

Kesimpulanya Filem terbaru Khabir Bhatia nie boleh dikatakan Nice, Syabas kepada semua tenaga kerja cuma kurangkan lah part2 yg sedih tuu kalau terlampau byk sgt pun org jadi letih nk tgok, last2 jadi mcm film/drama indon :/ Bak kata membe aku* Filem Nurkasih nie asyik-asyik bala,bala,bala. Kebahagian bila lagi? So Tepuk dada tanya hati :)
Asalamualaikum.


YANG PENTING AKU TAK NANGES. OK BYE! -.-





No comments:

Post a Comment