Tuesday, March 1, 2011

BERBEDA.

Perasaan bila baru-baru ini ditegur oleh AYAH TIRI di BSP aka Vista sangat membuatkan aku tersentap Malah Perasaan aku pun dah jadi lain dgn rakan-rakan juga. Tak kiralah sesiapa pun. Rasa DOWN bila diperhatikan dgn begitu teruk sekali, lagi down bila ada pyampai-pyampai yang menceritakan benda yg aku tak tahu kepada aku. RALAT sangat!
Kenapa begitu?
Tetapi bila memikirkan kembali apa yang dinasihatkan oleh 
ABANG-ABANG TIRI yang pernah menjadi mangsa, aku kembali menjadi kuat & buat keputusan takkan ambek pusing dengan kata-kata beliau.* Ayat ala2 carpen sgt T.T
---------------------------------------------------------------------------------------------
Bak kata abg tiri : Mungkin ada sebab kenapa dalam ramai-ramai aku yang diantara yang menjadi mangsa & diingati dengan benda buruk. Jadi buktikan kepada ayah tiri kau yang one day dalam ramai-ramai tu kau ada salah seorang yang berjaya membuka mata dia. Mcm mana kami buktikan sekarang.
  
Aku : Hmm itulah, sabar adalah kunci sekarang. Mcm org selalu kata ; Orang yang dibenci itulah one day dia akan syg. Now aku akan buktikan semua tu. Terima kasih Abg tiri sbb bg aku semangat & dorongan. Tanpa semangat Abg tiri, entahlah. rasa down gila. Terima kasih byk2.


Coretan ; Kadang-kadang. bila kita teringat kembali peristiwa "apa yang orang buat dekat kita" itu juga faktor yang membuatkan diri kita always mahu buat yang terbaik dan buktikan kepada "orang yang buat kita tu" yang kita pasti boleh bergerak sendiri even bukan "pilihan beliau". Selamat Bermaghrib. Bye 

No comments:

Post a Comment